Plan dla Shenzhenu i polski eksport

18 sierpnia br. zostały opublikowane zalecenia Rady Państwa ChRL dotyczące wspierania rozwoju Shenzhenu jako modelowego międzynarodowego centrum innowacyjności. W dokumencie zdefiniowano wspierane kierunki rozwoju gospodarczego, ramy prawne i mechanizmy wsparcia. Określone zostały również planowane elementy tworzenia sprzyjającego środowiska biznesowego (m.in. pewna demokratyzacja życia społeczno-politycznego, rozbudowa i cyfryzacja infrastruktury).
Udana realizacja planów poskutkuje stworzeniem atrakcyjnego ekosystemu dla zakładania w Shenzhen nowych firm technologicznych oraz lokowania tu oddziałów, spółek córek itp. przez firmy chińskie z innych regionów oraz firmy zagraniczne. Zagranicznym firmom lokalizacja w Shenzhen znacząco ułatwi dostosowanie produktów i usług do potrzeb lokalnych odbiorców i ich wprowadzenie na chiński rynek.

Polski eksport do Korei i Wietnamu atrakcyjniejszy niż do Chin.

W 2018 r. Chiny były największym w Azji odbiorcą polskiego eksportu pod względem wartości zakupionych towarów. Pozostawały natomiast w ogonie czołowych azjatyckich importerów polskich towarów jeśli wziąć pod uwagę dynamikę wzrostu oraz wartość eksportu w przeliczeniu na mieszkańca i to zarówno w wartościach bezwzględnych jak i z uwzględnieniem poziomu zamożności. Polskie towary były bardziej atrakcyjne dla odbiorców wietnamskich, koreańskich, tajwańskich, tajlandzkich i malezyjskich niż dla chińskich. Przed podjęciem eksportu do Chin i związanych z tym konkretnych działań i kosztów niezwykle przydatne jest przeprowadzenie analizy rynku chińskiego pod kątem konkretnych produktów. Wartość i dynamika polskiego eksportu do Chin i Azji rozbiegają się jednak pod względem nie tylko wartości eksportu ale również przyrostu wartości eksportu Chiny są liderem. Jeśli wejście na inne rynki na podstawie analizy okaże się w danym momencie bardziej korzystne to zdobycie dobrej pozycji rynkowej w Korei, Japonii czy na Tajwanie może być przydatne w późniejszym wprowadzeniu produktu do Chin.

E-commerce do Chin cz.3: zmiany w 2019

Coraz więcej małych i średnich polskich przedsiębiorstw szuka sposobu wejścia na rynek chiński lub na zwiększenie wolumenu obecnego eksportu do Chin. Dynamiczny rozwój e-commerce transgranicznego dostarcza szereg atrakcyjnych rozwiązań. W trzeciej części naszej mini serii poświęconej sprzedaży do Chin w drodze internetowego handlu zagranicznego prezentujemy zmiany wprowadzone przez chińskie władze w zasadach funkcjonowania transgranicznego e-commerce w Chinach, które wchodzą w życie od 1 stycznia 2019 r. Doradzamy również jaki model sprzedaży do Chin mogą wybrać eksporterzy, których produkty zostały pozostawione poza oficjalnym systemem chińskiego internetowego handlu transgranicznego.

E-commerce do Chin cz.2: modele sprzedaży

Coraz więcej małych i średnich polskich przedsiębiorstw szuka sposobu wejścia na rynek chiński lub na zwiększenie wolumenu obecnego eksportu do Chin. Dynamiczny rozwój e-commerce transgranicznego dostarcza szereg atrakcyjnych rozwiązań. W drugiej części naszej mini serii poświęconej sprzedaży do Chin w drodze internetowego handlu zagranicznego prezentujemy podstawowe modele wejścia na rynek e-commerce w Chinach: bezpośrednia sprzedaż chińskiemu konsumentowi z własnego sklepu online lub poprzez jedną z europejskich albo globalnych platform e-cmmerce, założenie sklepu online na chińskiej platformie, podpisanie umowy na dostawy towarów dla chińskich platformy w ramach jej sprzedaży własnej oraz podjęcie współpracy z chińskim butikiem internetowym. Doradzamy również który model jest najbardziej odpowiedni dla małego, średniego lub dużego polskiego przedsiębiorstwa.

E-commerce do Chin cz.1: konkurencja dla tradycyjnego importu i agentów zakupowych

Coraz więcej małych i średnich polskich przedsiębiorstw szuka sposobu wejścia na rynek chiński lub na zwiększenie wolumenu obecnego eksportu do Chin. Dynamiczny rozwój e-commerce transgranicznego dostarcza szereg atrakcyjnych rozwiązań. W drugiej części naszej mini serii poświęconej sprzedaży do Chin w drodze internetowego handlu zagranicznego prezentujemy podstawowe modele wejścia na rynek e-commerce w Chinach: bezpośrednia sprzedaż chińskiemu konsumentowi z własnego sklepu online lub poprzez jedną z europejskich albo globalnych platform e-cmmerce, założenie sklepu online na chińskiej platformie, podpisanie umowy na dostawy towarów dla chińskich platformy w ramach jej sprzedaży własnej oraz podjęcie współpracy z chińskim butikiem internetowym. Doradzamy również który model jest najbardziej odpowiedni dla małego, średniego lub dużego polskiego przedsiębiorstwa.